Halaman

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu (benar-benar)di dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Dan berpesan-pesanlah kamu (wahai manusia) dengan kebenaran, dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".


Al-Asr : 1-3

Aku hanya peguam biasa-biasa, tetapi punya cerita luar biasa.. kerana, kamu mungkin tak bisa rasa, apa yang aku rasa...

Ahad, 11 Januari 2009

Anti Israel 5 - Let's Unite! For Islam!



Salam semua,

Semalam saya bersama beberapa sahabat menyertai Rapat Umum Selamatkan Gaza di Stadium Melawati Shah Alam, untuk mengumpul tabung dana kemanusiaan Gaza. Sepanjang majlis berlangsung, laungan takbir memenuhi seluruh ruang Stadium tersebut yang dipenuhi kira-kira 5,000 pengunjung. Kami dipertontonkan dengan video-video klip keganasan Israel di Gaza dan ucapan penuh semangat daripada tetamu VIP yang hadir, termasuk seorang wakil dari Gaza. Beberapa orang Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor juga turut hadir. Beberapa orang artis nasyid dijemput untuk mengalunkan lagu-lagu bertemakan perjuangan. Bacaan doa yang amat menyentuh hati dibacakan oleh Imam Besar Masjid Negeri Selangor mengakhiri rapat umum tersebut.

Apa yang ingin saya kongsikan adalah, kehadiran semua VIP dan tetamu adalah atas kesedaran dan tiket sebagai seorang Islam, walaupun berbeza fahaman politik masing-masing. Mudah-mudahan, saya dan semua umat Islam yang lain, khususnya yang menghadiri rapat umum tersebut terus komited untuk memboikot barangan Israel dan Amerika dan terus mendoakan sahabat-sahabat kita di Palestin.

Khaibar! Khaibar! Ya Yahud! Jaisyu Muhammad saufa ya'ud!! ( Khaibar! Khaibar! Wahai Yahudi! Tentera Muhammad pasti kembali!!) Down! Down! Israel!! Rise! Rise! Rise Muslims for Gaza!! For Islam!!


Bersama salah seorang sukarelawan program rapat umum sebelum program bermula.

Saudara Yusri Ibrahim, Presiden ABIM menandatangani resolusi Rapat Umum Selamatkan Gaza sambil diperhatikan oleh wakil-wakil NGO dan pertubuhan politik yang hadir.

Antara sebahagian pengunjung yang menghadiri rapat umum tersebut.

Aksi seorang kanak-kanak yang mengibarkan bendera Palestin di tengah-tengah stadium.




Si kecil ini mungkin belum mengerti makna keamanan. Tetapi, nasibnya sudah tentu lebih baik dari kanak-kanak di palestin, yang menjadi mangsa kekejaman tentera Zionis!!

Israel Brutal Murderers, Zionis, Peace Palestine antara kain rentang yang dibuat.

Bersama rakan-rakan yang menyertai rapat Umum.

Kebanyakan yang hadir memakai bandana oren yang tertulis 'Save Gaza'. Kelihatan kain rentang yang tertulis, "Fight for Al-Quds, Fight for Justice, Unjust Law is No Law at All!!"


Sebahagian daripada orang ramai yang berpusu-pusu hadir di Stadium Melawati Shah Alam.

Skrin yang memaparkan kata-kata semangat untuk orang ramai yang hadir.

4 ulasan:

n.i. berkata...

tahniah o-an :-)

Shah Jehan berkata...

O'an, tumpang komen. Nampak cam Mr Yusri Mohamad je tu. Yang Presiden ABIM tu. Well done O'an. Extremely proud of you my sis. :)

Hunny berkata...

To both my sisters in Islam, I am also proud of you too. I belive that each of us have our own style to promote Islam, and help the needy.

Hunny berkata...

Kak Jehan. Betullah tu, Abe Yi kita. Hehehe.. Masa ajar Constitutional Law, suara dia mendatar ajer. Tapi beza dalam rapat umum tu. Pitching tinggi dan penuh semangat.. But he's the same Yusri Mohamad..